onsdag 2 december 2009

Kickboxning

Fruktansvärt tungt pass. Davvan skulle hålla men lämnade snällt över till mig. Var med själv bara för det =)

3 ronder boxning - 3 min arbete - 15 sekunders vila per rond
3 ronder kickboxning K1-regler - 3 min arbete - 15 sekunders vila per rond
3 ronder kickboxning Hight Kick - 3 min arbete - 15 sekunders vila per rond
3 ronder kickboxning High Kick - 3 min arbete - 15 sekunders vila per rond

Mitsar - Explosivitetsövning. Mindre frekvens men allt blixsnabbt.
15 serier per skalle.

Tabattaprotokoll Rundsparkar. 20 sek arbete 10 vila. Altenering mellan ben.

Avslutade med avslappnande skuggboxning.

Efter passet så tränade jag tävlingsgruppen vidare. Skojj. Vissa av dom gör helt absurda framsteg. Grymt kul med ung talang!

Dagens bästa: Sparka mitsar och mitshållaren helt plötsligt glömmer skillnaden på höger och vänster och flyttar mitsen till fel sida när rundspark i full kraft kommer....Den armbågen var SÅDÄR att få på foten kan jag säga.

/b.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar