måndag 14 december 2009

Sinnessjukt

14/12. Fick en skarp idé.
Först tabatta på löpband på 21 km/h och 1,5 graders lutning. Nu var jag smart.
Sen skulle jag plocka ur pulsbandet ur en annan träningsväska och hittade hopprepet. Smart idé nummer två.

Så passet blev:

Dum i hövvet nummer 1:
Tabatta 4 min - 20 arb. / 10 vila x 8. Snittpuls med en minuts stillastående - 174 slag /min .
Toppade på 96% av klockans beräknade maxpuls. Sjönk från 186 till 149 på en minut. 37 slag ner på 60 sekunder alltså.

Dum i hövvet nummer 2:
10 st frivändningar från golv 45 kg + 1 min intensivt hopprep x 6
Tog pulsen här och var uppe i 92 % av maxpuls efter varje frivändningarn + hopprep.

Shit vilket pass. Galen blodsmak i munnen efter intervallerna på löpbandet. Fick gå tillbaks och köra lätt crosstrainer för att få bort obehagskänslan i kroppen.

Sweeeeet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar