torsdag 2 juli 2009

1/7

Första passet sedan magsjukan.
Hade god damn sjukt svårt att återhämta mig med vätska och mineraler efter denna gången. Berodde på värmen. Tog flera dagar innan stunsen kom tillbaks i musklerna.

Passet så

2 varv av:
5 min cyckel
Snatch: 7/7 28 kg + 7/7 24 kg + 15/15 16 kg
Stående rodd: 10 st 28 kg + 10 st 24 kg + 10 st 16 kg V/H

1 varv av:
5 min cyckel
Stående rodd: 10 st 28 kg + 10 st 24 kg + 10 st 16 kg V/H


20 min cyckel.

Dyngsvett.
Skönt att få jobba igenom kroppen.
Vänster axel är inte så häftig. Märkbart svagare.

Fundering: Senaste artikeln i fighter. Brottartränaren som tyckte att man skulle träna lika många styrkepass som kampsportspass? Oh my GOD vad jag hade fått träna helt plötsligt. 6 pass i veckan med lätthet och då inte ens konditionsträningen medräknat.
Ah men vaffan?

Fundering 2: En kampsportare borde klara en djup knäböj utan att tippa frammåt eller att lyfta hälarna. Har rätt långt dig alltså...
Ah men vaffan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar